Hvem er vi?

Koret

Oratoriekoret Cæciliaforeningen er Norges eldste oratoriekor, med en lang og innholdsrik historie å se tilbake på. I dag er vi et av Oslos største blandede kor med omlag 80 aktive medlemmer.
Vårt hovedformål er å sette opp store kirkelige korverker med orkester til, men vi har også prosjekter der vi fremfører mindre verk med eller uten ensemble. Vår faste konsertarena er Frogner kirke i Bygdøy allé.
Cæciliaforeningen er et frittstående kor som ikke er tilknyttet noen menighet eller forening.

Bilde CD-innspilling i Jar kirke, i mai 2012. Fotograf Espen Dahl

Dirigenten

Steffen er utdannet i kor- og orkesterdireksjon ved Musikkhøyskolene i Weimar og Leipzig, har arbeidet med flere konsert- og kammerkor siden 1988. Han har tidligere vært ansatt ved Opernhaus Halle og ved Hamburgische Staatsoper, og i perioden 2001 til 2009 har han innehatt stillingen som kormester i Den Norske Opera og Ballett. Steffen overtok stillingen som Cæciliaforeningens dirigent og kunstneriske leder våren 2008 etter Arnulv Hegstad.
Steffens er en engasjert, ambisiøs og meget inspirerende dirigent som vi i Cæciliaforeningen er svært fornøyde med å ha fått med på laget.

Steffen Kammler

Medlemmene

Det er en godt blandet alderssammensetning i koret, med sangere fra 18 til 70 år. Vi legger stor vekt på samhold i Cæciliaforeningen, og det er alltid en god tone og mye humor på våre øvelser.
Til tross for at vi setter opp kirkelige verker er vi ikke et kristent kor, og vi stiller ingen krav til livssyn og trosretning hos våre medlemmer.

Styre og stell

Styret fra våren 2014:
Leder: Kjersti Sørum (S)
Nestleder: Eva Sellner (S)
Sekretær: Siri Ulvin (A)
Styremedlem: Gjertrud Lind Aase (S)
Styremedlem: Emilie Hafskjold Thoresen (S)
Suppleanter: Einar Østraat (B) og Marit Rosenvinge (A)

Dirigent og kunstnerisk leder: Steffen Kammler
Repetitør: Stefan Ibsen Zlatanos